تاریخ امروز:2 اردیبهشت 1403

وضعیت بدنی مناسب هنگام آواز خواندن

برای خواننده خوبی بودن و آواز خواندن فقط نباید صدای خوب و استعداد و البته اعتماد به نفس داشته باشیم! اگر واقعا دلتان می‌خواهد که یک آواز خوب بخوانید، باید پاسچر و وضعیت بدنی مناسب هنگام آواز خواندن را به خوبی رعایت کنید.

در ادامه چند نکته را در این مورد با هم مرور خواهیم کرد تا بتوانید تنفس شکمی را بهبود بخشیده و بسیار بهتر و راحت‌تر آواز بخوانید و از آن لذت ببرید!

  • وزن را بین دو پای خود تقسیم کنید: نباید هنگام آواز خواندن، تمام وزن را روی یک پا انداخته باشید، به متعادل‌ترین شکل ممکن بایستید.
  • راحت باشید: نباید عضلات خود را منقبض کرده باشید، همچنین نیازی نیست که حتما ایستاده باشید، بسیاری از خوانندگان مطرح و توانمند در حالت نشسته آواز می‌خوانند، تا زمانی که در حالت صحیح باشید مهم نیست که نشسته باشید یا ایستاده.
  • ستون فقرات را در حالت طبیعی قرار دهید: حتما باید سر در راستای بدن قرار گرفته و حالت S شکل ستون فقرات را حفظ کنید. قوز نکنید و کمرتان را بیش از حد گود نکنید، در حالت عادی، راحت اما راست قامت بایستید، همچنین برای جلوگیری از قوز کردن لطفا سینه را ستبر نکنید، برای تنفس صحیح شکمی نیاز دارید که در حالت درست و راحتی باشید.
  • چانه را کمی پایین بیاورید: نه در حدی که چانه به گریبان شما بچسبد، اما برای این که صدای قوی‌تری تولید کنید بد نیست که کمی زاویه بین گردن و چانه را کم کرده و هنگامی که تمایل داشتید آن را بالا ببرید و حس بگیرید، جلوی خود را بگیرید!
  • تحرکات پر تنش انجام ندهید: هر چیزی غیر از خواندن روی استیج باید حذف شود. پریدن، دویدن و انجام حرکات این چنینی حین خواندن توصیه نمی‌شود چرا که ظرفیت هوازی و انرژی شما را صرف چیزی غیر از یک آواز خواندن اصولی خواهد کرد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *