تاریخ امروز:6 خرداد 1403

کپی برداری یا ایده گرفتن در طراحی گرافیک؟

بسیاری از افراد غالبا بی‌تجربه در حوزه طراحی گرافیک، کپی کردن را با الهام گرفتن اشتباه می‌گیرند و بعضا کار همکاران را دقیقا به شکلی مشابه کپی می‌کنند. کپی کردن چه در طراحی گرافیک و چه در هر حوزه دیگری، از لحاظ حرفه‌ای، اخلاقی و حقوقی ناپسند و غیر قابل قبول است، اما طراحان گرافیکی که به تازگی کار خود را شروع کرده‌اند و نمی‌دانند باید چگونه خلاقیت خود را به کار گیرند، باید چگونه طرح‌های مورد نظر را ارائه کنند؟

بیایید ابتدا چندین دلیل عمده که متاسفانه خواسته و ناخواسته طراحان را به کپی کاری سوق می‌دهد را بررسی کنیم:

  • فشار بالای کاری و انجام کار طراحی بیش از ظرفیت فرد
  • ناآشنایی با حوزه طراحی گرافیک و قوانین مربوطه
  • مشکل در به کار بردن خلاقیت و ایده گرفتن از سایر طرح‌ها

در صورتی که فشار کاری بالایی را تجربه می‌کنید، توصیه ما به شما این است که کارهای باکیفیت‌تر اما در حجم کمتر را بپذیرید یا در صورتی که امکان برون‌سپاری دارید، بخشی از پروژه‌ها را به سایرین بسپارید، اما در صورتی که نمی‌دانید چگونه باید خلاقیت به خرج دهید و ایده بگیرید، به چند نکته کلیدی که در ادامه مرور می‌کنیم توجه کنید!

  • کمی از حال و هوای کنونی دور شوید: شاید فشار کار و ماندن بیش از حد در اتاق یا آفیس شما را خسته کرده است، کمی از این فضا فاصله بگیرید، یک دوست را ببینید و یا کمی هوای تازه استشمام کنید، اجازه دهید ایده‌هایی که در ناخودآگاه شما هستند، با استراحت به خودآگاه شما راه پیدا کنند، این استراحت می‌تواند از ده دقیقه تا حتی یک هفته تعطیلات را شامل شود!
  • پینترست دوای درد شماست: هر چیزی که فکرش را بکنید در این پلتفرم پیدا می‌شود، می‌توانید در پینترست از طراحی پست‌های اینستاگرامی گرفته تا بنرهای تبلیغاتی، تمپلیت و نمونه پیدا کنید!
  • از گرافیک دیزاینرهای باتجربه نظر بخواهید: صحبت با افراد حرفه‌اي هميشه راه‌گشا است، از آن غافل نشويد!

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *