تاریخ امروز:2 اردیبهشت 1403

راهکاری جالب برای ریلکس شدن روح و جسم

یک راهکار بسیار ساده برای ریلکس شدن، جالب و تضمینی برای ریلکس کردن جسمی و روانی، تنفس شکمی است! به همین سادگی، تنها با دم و بازدم می‌توانید به اندازه چندین دقیقه مدیتیشن یا رها کردن خود در یک جکوزی داغ، به آرامش برسید. مزیت مهم این راهکار این است که آن را می‌توان هر جایی انجام داد، هنگام جلسات مهم کاری، در تخت خواب، حتی در حال رانندگی شما می‌توانید با تکنیک تنفس عمیق شکمی، آرامش را به سیستم عصبی خود بازگردانید!

مزیت دیگری که تنفس شکمی عمیق برای شما دارد این است که برای دقایقی، توجه شما را به خود جلب کرده و باعث می‌شود که از مشغله‌ها کمی فاصله بگیرید، همچنین می‌تواند قوایی تازه برای ادامه روزتان باشد. برای شروع، کافی است دستتان را روی شکمتان بگذارید. تصور کنید که شکم شما مثل یک بادکنک بزرگ آرام آرام باد می‌شود، طی شش الی هفت ثانیه دم بگیرید. توجه کنید که در تنفس شکمی عمیق، حتما دم از بینی و بازدم از دهان باشد. حدود سه الی چهار ثانیه نفس خود را نگه دارید و بعد طی هشت ثانیه، بازدم را از دهان انجام دهید. اگر نفس‌هایتان را هم بشمارید این کار را تبدیل به مدیتیشن هم کرده‌اید! در طی تنفس شکمی، قوز نکنید اما معذب و منقبض هم نباشید. در حالت عادی بدن را نگه دارید و در صورتی که امکان بستن چشمانتان را دارید، آن‌ها را ببندید.

برای این که مطمئن شوید تنفس شما شکمی است می‌توانید دست دیگر را روی سینه‌ی خود بگذارید، در تنفس شکمی باید شکم شما مانند یک بادکنک باز شود و سینه حرکات بسیار کمی داشته باشد، کمی که در تنفس شکمی ماهر شوید دیگر حرکتی در سینه خود احساس نمی‌کنید و در نهایت آرامش فقط با دیافراگم خود عمل دم را انجام می‌دهید! تنفس شکمی را همچنین می‌توانید در حالت درازکش و حتی ایستاده هم انجام دهید و از نتایج شگفت انگیز آن بر آرامش جسم و روان خود بهره بگیرید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *